Notice: Undefined index: HTTP_45472C1 in /web/htdocs/www.martaraviglia.com/home/wp-includes/l10n.php on line 121
Racconto di Sirena – www.martaraviglia.com
Menu

Racconto di Sirena

Racconto di Sirena

Racconto di Sirena

MARTA RAVIGLIA, voice/piano/action

After the arduous landing at unknown beaches an almost dying mermaid, finds the courage to tell her story to her incredulous rescuers through her charming singing. Her free voice is simultaneously that of a woman and of a creature with no genre and limit. It is a voice that undoes the bounds of feeling and reinvents the act of being. It is a voice which portrays a deep sense of disorientation. It is a voice which reaffirms the belonging to a non place. It is a voice which condemns to listening, watchful and aware of itself and the other self.

Racconto di Sirena shows that the only form of possible truth is through the expression of the body. Racconto di Sirena is an intense solo in which Marta Raviglia takes on in a live performance for the first time not only singing, but also in a stage action. This short piece stems from a meticulous research – motivated, however, by suggestions and not by certainties – on some possible forms of femininity. Therefore, Racconto di Sirena leads the audience along a treacherous and uneven path that reveals the deep contradictions of being a woman.

Racconto di Sirena

MARTA RAVIGLIA, voce/piano/azione

Dopo il faticoso approdo a lidi sconosciuti una sirena, ormai in fin di vita, trova il coraggio di raccontarsi ai suoi increduli soccorritori attraverso il suo canto ammaliatore. La sua voce libera è contemporaneamente voce di donna e di creatura senza genere e limite. È voce che annulla i confini del sentire e ridisegna le strategie dell’essere. È voce che porta con sé un profondo senso di spaesamento. È voce che riafferma l’appartenenza ad un non-luogo. È voce che condanna all’ascolto vigile e consapevole di sé e dell’altro da sé. Il racconto della sirena insegna che l’unica forma di verità possibile è quella che passa attraverso le espressioni del corpo.

Racconto di Sirena è un denso assolo in cui Marta Raviglia si confronta per la prima volta dal vivo, oltre che col canto, anche con l’azione scenica. Questa breve piece prende le mosse da un’indagine rigorosa – motivata, però, da suggestioni e non da certezze –, su alcune declinazioni possibili della femminilità. Dunque, Racconto di Sirena conduce lo spettatore lungo un percorso insidioso e discontinuo che svela le contraddizioni profonde dell’essere donna.

photo – Marianna Vari

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!